Powrót do serwisu

Uwagi Energetyka

Miejsce do podzielenia się poglądami z innymi forumowiczami

Uwagi Energetyka

Postprzez krywan w Wto Lut 02, 2010 4:20 pm

Witam
Eksploatuję od jesieni kocioł Galmet 12kW ze sterownikiem Perfect. Ogrzewam tym dom o pow 160m2 (wyłącznie ogrzewanie podłogowe)+ garaż 40m2 (wyłącznie ogrzewanie podłogowe)+ bojler 140l. Kocioł wybrałem najmniejszy choć mógłby być mniejszy tyle że nikt mniejszych nie produkuje. Jestem z wykształcenia Energetykiem (to Ci od ciepła przemian termodynamiki spalania chłodzenia itd... nie mylić z tymi od prądu choć efektem pracy często jest prąd :)), więc rozumiem procesy zachodzące, także postaram się merytorycznie zdiagnozować problemy w sterowaniu i budowie kotłów na eko-groszek, łącząc swoje doświadczenia z wiedzą teoretyczną.
Problem 1. Kocioł w zależności od zmiennego obciążenia pokrywa się sadzą (przy małym obciążeniu), lub tworzą się spieki popiołu i nadmiernie podnosi się temperatura spalin co implikuje spadek sprawności (przy maksymalnym obciążeniu) - efekt: straty paliwa w obu przypadkach trudności z utrzymaniem czystości wymiennika
Problem 2. Kocioł nie potrafi się samodzielnie rozpalać - efekt: wymaga stałego dozoru osoby przeszkolonej (żony samej nie zostawię na kilka dni), znacząco zwiększone zużycie paliwa przy minimalnym wykorzystaniu np latem.
Problem 3. Obecny układ sterowania wyklucza możliwość zwiększenia autonomii kotła do np miesiąca
Analiza i rozwiązania: